Ayso Restoranları’ndan franchise almak isteyenlerin bir de diyetisyen istihdam etmeleri gerekiyor..
Ayso Gıda, yemek servisinden özel organizasyonlara, tesis işletmeciliğinden fast food ve cafe hizmetine kadar pek çok alana yayılmış bir şirket. Yemek servisi dışında yerinde üretim de yapan Ayso Gıda, halen 3 bin metrekare kapalı alanda 10 bin kişiye, 350 personeliyle, ISO 9001 kalite onaylı hizmet veriyor. ISO 9002’yi de almaya hak kazanan Ayso Gıda’nın müşterileri arasında, Mavi Jeans, Ulusoy Tekstil, Eczaeıbaşı (Ozgün Kimya) ve Trakya Cam gibi kurumlar yer alıyor. Bunların dışında Mado dondurmalarının Çorlu bölge bayiliğini yapan firma, tüm dünyadan çeşitli kahve tatlarını sunduğu AYS Cafe’yi işletiyor. Oypa Alışveriş Merkezi içinde yer alan Tivoli fast food restoranıysa, Ayso’nun bir diğer hizmet alanı Ayso ayrıca Pamukbank Sosyal Tesisleri, Trakya Cam Sanayi Sosyal Tesislerinin işletmeciliğini yürütüyor. Dondurulmuş gıda alanına da el atan Ayso, Candido isimli yeni bir markayı hayata geçirdi. Ayso, önümüzdeki yıl bu ürün grubu için bayilik yapılanmasına girecek Şirket bunların dışında Çorlu Avantaj Alışveriş Merkezi ve Olivium Alışveriş Merkezi’nde, iki restoran açtı. Ayso farklı bir çizgide oluşturduğu Ayso Restaurant zinciri için franchise veriyor.
Ayso Restaurant’ın en önemli özelliği açık büfe tarzında işletilmesi. Her gün yaklaşık 150 çeşit yemek sunan Ayso Restaurant, mönüsünde dünya mutfaklarından da yemekler bulunduruyor. Ana hatlarıyla Ayso Restaurant, bu çizgide hizmet veriyor. Franchisee’lerden de aynı standartları bekleyen Ayso Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Sofuoğlu, franchisee’lerin hizmet standartlarına da bağlı kalınması gerektiğini vurguluyor. Bunun için, aşçılık ve pazarlama eğitimleri veren Ayso Gıda, yeni bir uygulamaya daha imza atıyor. Artık Ayso Restaurant’larda bir diyetisyen bulunuyor ve müşterilerle birebir ilişkiye girerek tavsiyede bulunuyor. Bu uygulama da franchisee’lere taşınacak.
İLK YIL DÖRT FRANCHISE VERECEK:
Ayso Gıda 2001 yılı sonuna kadar, İstanbul’da 4 franchise vermeyi planlıyor. 2002 yılındaysa Türkiye genelindeki franchise sayısının 10’a ulaşması hedefleniyor. Restoranın 250-500 metre-kare büyüklüğünde olması gerekiyor. Alışveriş merkezi içinde ve işlek bir cadde üzerinde olan mekanlar tercih ediliyor. Peçeteden tuzluğa, garson giysilerinden, aşçı elbiselerine kadar kullanılan her malzeme Ayso tarafından maliyeti fatura edilerek sağlanıyor. Ayrıca insan sağlığını etkileyen tüm ürünlerin Ayso’nun göstereceği adreslerden temin edilmesi gerekiyor. Temizlik, organizasyon şeması, iş akışı ve personel düzeyiyle ilgili tüm bilgileri Ayso veriyor. Tüm bu şartlar sağlandıktan sonra, 20 bin
dolar tutarındaki franchise bedelini ödeyerek sisteme dahil olabilen franchisee’ler, Ayso’ya aylık 500-1000 dolar arasında ücret ödüyor. Kemal Sofuoğlu, bu bedelin 2-3 yıl içinde amorti edilebileceğini belirtiyor. Kemal Sofııoğlu’nun hedefleri de icraatları kadar geniş. Sofuoğlu, öncelikle 1,5 yıldır gözlemlediği Kosova’da 5-6 tane döner büfesi ve Ayso Restaurant açmayı planlıyor. Türkiye’deki ekonomik kriz bittikten sonra, şirket bünyesinde yeni Ayso Restaurantlar açmayı planlayan Sofuoğlu, franchise yapılanmasına aynen devam edecek. İki yıl sonra sırayı 70-100 yatak kapasiteli bir otel yapımı alacak. Ayrıca Kemal Sofuoğlu, toplu yemek ihalelerini sürekli kontrol ediyor. Son zamanlarda gündemde olan ordu ihaleleriyle özellikle ilgileniyor.